Częścią prowadzenia każdego biznesu jest reklama. Również firmy z branży IT ze względu na dużą konkurencję opracowują plany, jak wyróżnić się na tle innych software house’ów. W jaki sposób reklamować się w branży wymagającej specjalistycznej wiedzy? Jak mówić do klientów, aby zechcieli zdecydować się na usługę IT? Sprawdź, jak wygląda reklama w branży IT.
Strona internetowa – wizytówka software house
Zanim przystąpisz do zaplanowanych działań marketingowych, sprawdź, czy Twoja strona internetowa jest gotowa na przyjęcie większego ruchu i czy klienci znajdą na niej wszystkie niezbędne informacje. Istotne jest to, jak przedstawiasz swoją ofertę. Przede wszystkim warto zadbać o jasną komunikację również dla tych osób, które nie obracają się na co dzień wśród programistów, menadżerów IT i innych osób z tej branży. Jeżeli chcesz, aby Twoja firma i jej specjaliści byli również źródłem wiedzy dla przyszłych i obecnych klientów, jednym z kanałów komunikacji może być blog. To miejsce na artykuły i ciekawe treści, które mają klientom przybliżyć świat IT, który Ty znasz doskonale.
Poznaj swoich klientów i kieruj do nich odpowiednią ofertę
Trudno stworzyć dobrą reklamę w IT bez znajomości grupy docelowej. Czy wiesz wystarczająco dużo o swoich klientach? Możesz wyciągać wnioski z dotychczasowych kontaktów biznesowych, ale wiele informacji zyskasz także dzięki narzędziom analitycznym. Google Analytics – dzięki niemu sprawdzisz, kto odwiedza stronę firmy, jakie treści przyciągają uwagę użytkowników i jak wygląda ich ścieżka, zanim zdecydują się na kontakt. Analiza klienta pomoże Ci przygotować angażującą reklamę dla konkretnej grupy klientów.
Bądź tam, gdzie potrzebni są eksperci
Nie da się ukryć, że branża IT jest wysoce ekspercka. Działa w niej wielu specjalistów, którzy są ekspertami w poszczególnych językach programowania i zagadnieniach produktowych. Jeżeli Twoja firma ma być postrzegana jako przyjazna i otwarta, powinna dzielić się swoją wiedzą. Wcześniej pisaliśmy o artykułach blogowych – to tylko jeden ze sposobów na zaprezentowanie się jako ekspert. Możesz również organizować webinary i szkolenia dla swoich klientów, podczas których dowiedzą się więcej o Twojej firmie i usługach. W ten sposób dasz się poznać od profesjonalnej strony.
Widoczność w Google – marketing internetowy w branży IT
Na koniec jeszcze kilka słów o widoczności i pozycjonowaniu w Google. Jeżeli wiesz, na jakie słowa kluczowe chcesz pokazywać się w wyszukiwarce, to warto przełożyć to na działania SEO. To zadanie dla agencji SEO. Specjaliści przyjrzą się Twojej konkurencji, przeanalizują słowa kluczowe i zaproponują rozwiązania, które przyniosą wysokie pozycje.
Źródło fotografii: https://unsplash.com/@marvelous